Wednesday, March 21, 2012

Pahit Manis hidup ini ...

28/2/2012 ---> tarikh ini akan ingat sampai bila-2 kerana tarikh ini adalah telah berlaku satu tragedi keatas diriku . tragedi telah mengakitkan kaki ku patah , kerana telah berlaku satu kemalangan kecil di kawasan kampung ku sendiri . Ape pun tragedi telah memberiku seribu makna . kemalangan ini adalah kemalangan kali ke-3 ke atas diriku ini . 


12/3/2012 --->  tarikh ini lak , ada 3 kesah terjadi . pertama , tarikh ni adalah tarikh hari lahir ayah saya yang ke-56. pada ayah Man mintak maaf man tak dapat sambut birthday ayah . Man akan selalu doakan moga ayah dipangjangkan umur dan dimurahkan rezeki selalu , Man sangat bertuah kerana dikurniakan ayah paling terhebat i love u forever ayah . kesah kedua adalah pada ini juga adalah hari aku masuk bilik bedah untuk membuat operation kaki ku yang patah . perrgghhh memang serik la nak masuk bilik bedah . aku masuk bilik ini selama 3 jam . sape-2 yang pernah masuk menjalani operation ini , memang lepas keluar memang dah tak mau masuk dah . hanya allah tahu betapa seriknya menjalani operation ini . kesah terakhir adalah , kesah dimana pada itu bertuah sangat-2 kerana dapat menonton drama bersiri "vanila voklat" episod akhir , cerita ini tak pernah tinggal daripada episod pertama hingga akhir terakhir .


21/3/2012 ---> semua orang tahu kan tarikh ini , tarikh pengumuman result spm . saya memang terasa amat sedih kerana tak dapat nak pergi ambil result ini , kerana saya tak pernah rasa lagi pengalaman ambil result , sama ambil result pmr dan spm . saya ingin sangat rasa pengalaman ini kerana pengalaman ini mungkin pengalaman terakhir dapat jumpa kawan-2 dan guru-2 yang mengajar saya .umm , nie satu lagi above result . result memang terok la . saya terasa amat-2 sedih dan pilu sangat-2 kerana saya telah mengecewakan semua pihak terutama ayah dan mama saya , saya tahu walaupun muka mereka ceria tapi dihati mereka hanya allah yang tahu betapa pedihnya dan kecewanya, pada Ayah dan Mama , Man mintak ampun dan maaf kerana Man banyak menyusahkan Ayah dan Mama , Man tahu betapa besar pengorbanan , Man tak tahu lagi macam mane nak balas jasa Ayah dan Mama lagi . i'm so sorry because broken heart Mum and Dad ....



(PADA ADIK-2 YANG LAGI MASIH BELAJAR , GUNAKANLAH MASA INI UNTUK BELAJAR, DON'T BREAK OUR PARENT'S HEART . JANGAN JADI BILA NASI DAH MENJADI BUBUR BARU HENDAK MENYESAL . BUATLAH YANG TERBAIK DALAM DIRI ADIK-2.)

No comments:

Post a Comment